Professionsrettet Simulation - Pædagogiske formater

MENINGSFULDE PRAKSISKOBLINGER, ØGET AKTIVITETSNIVEAU OG MULTIMODAL UNDERVISNING PÅ DE PÆDAGOGISKE DIPLOMUDDANNELSER

Cafédialog om egen læringstilgang med udgangspunkt i sigende artefakter fra praksis

6037163_chatting_dialogue_discuss_seo_talk_icon
3535926_frame_image_landscape_photo_photography_icon

Studerende samler artefakter

De studerende samler multimodale ressourcer fra egen praksis og medbringer dem til den kommende undervisning. Ressourcerne dokumenterer den planlagte læringsaktivitet, de har afprøvet mellem de to undervisningsgange.

6211938_business_chat_financial_message_talk_icon

Præsentation af cafédialog

Underviseren præsenterer den didaktiske samtaleøvelse Cafedialog og stilladserer dermed processen omkring de studerendes medbragte ressourcer fra egen praksis.

Cafedialog om læringsbegreber i praksis

6037163_chatting_dialogue_discuss_seo_talk_icon

Studerende gennemfører cafédialog

De studerende deltager i den didaktiske samtaleøvelse Cafedialog i grupper af 4 med fokus på erfaringer fra de studerendes undervisningspraksis. Derefter deles pointer fra disse i plenum.

  • For nærmere stilladsering af øvelsen se ovenstående link