

Forberedelsesressourcer deles og rammesættes
Underviser deler 2-3 relevante tekster.
Underviser optager og deler en talking-head-video, der præsenterer forberedelsesmaterialerne med fokus på:
To til tre grunde for, hvorfor den pågældende litteratur er valgt
Peger på en til to centrale passager i teksterne ift. modulets mål eller metodens styrker

Studerende lytter til interviewcases om tværprofessionelt samarbejde
Holdet inddeles i grupper af fire. I hver gruppe deler de studerende sig op i par, hvor et par lytter til læreren og et par til pædagogen i casen nedenfor.
I et projekt har forskere undersøgt forskningsspørgsmålet: Hvordan opleves samarbejde og kommunikation mellem lærere og pædagoger i det tværprofessionelle samarbejde?
Dette er gjort ved at besøge en række klasser, hvor både lærer og pædagog er interviewet. Dette er fra en 5. klasse, hvor Signe er dansk- og klasselærer og Rasmus er støttepædagog.


Studerende diskuterer spørgsmål til de to interviews
De fokuserer på interviewteknik gennem følgende spørgsmål:
Hvordan etableres kontrakten?
Hvordan holdes interview-guiden? får hun svar på spørgsmålene? (relevant for case 1)
Hvem taler mest? hvordan udvikler det sig?
Er spørgsmålene tydelige?
Er spørgsmålene ledende?
Tjekker interviewer sine (for)forståelser?
Får intervieweren stille spørgsmålet, der giver udfoldede svar?
Er interviewer anerkendende overfor informanten?
Hvad betyder stilhed og pauser?
Hvordan er de to interviews forskellige?
De to par præsenterer for hinanden i gruppen, hvad de har bemærket ift. spørgsmålene.