Professionsrettet Simulation - Pædagogiske formater

MENINGSFULDE PRAKSISKOBLINGER, ØGET AKTIVITETSNIVEAU OG MULTIMODAL UNDERVISNING PÅ DE PÆDAGOGISKE DIPLOMUDDANNELSER

Analysere spørgeteknik i semistruktureret interviews med lærer og pædagog om tværsprofessionelt samarbejde

4022708_document_document list_file_page_paper_icon
3240952_.svg_internet_laptop_screen_talk_icon

Forberedelsesressourcer deles og rammesættes

Underviser deler 2-3 relevante tekster.

Underviser optager og deler en talking-head-video, der præsenterer forberedelsesmaterialerne med fokus på:

3662634_audio_music_sound_speaker_voice_icon

Studerende lytter til interviewcases om tværprofessionelt samarbejde

Holdet inddeles i grupper af fire. I hver gruppe deler de studerende sig op i par, hvor et par lytter til læreren og et par til pædagogen i casen nedenfor.

I et projekt har forskere undersøgt forskningsspørgsmålet: Hvordan opleves samarbejde og kommunikation mellem lærere og pædagoger i det tværprofessionelle samarbejde?

Dette er gjort ved at besøge en række klasser, hvor både lærer og pædagog er interviewet. Dette er fra en 5. klasse, hvor Signe er dansk- og klasselærer og Rasmus er støttepædagog.

6037163_chatting_dialogue_discuss_seo_talk_icon
3643292_chat_comment_message_online_seo_icon

Studerende diskuterer spørgsmål til de to interviews

 De fokuserer på interviewteknik gennem følgende spørgsmål:

De to par præsenterer for hinanden i gruppen, hvad de har bemærket ift. spørgsmålene.