

Forberedelsesressourcer deles og rammesættes
Underviser deler 2-3 relevante tekster.
Underviser optager og deler en talking-head-video, der præsenterer forberedelsesmaterialerne med fokus på:
To til tre grunde for, hvorfor den pågældende litteratur er valgt
Peger på en til to centrale passager i teksterne ift. modulets mål eller metodens styrker

Studerende lytter til børneinterview om leg og venskab på legepladsen i frikvarteret
I dette projekt har forskere undersøgt, hvad der påvirker elevernes til- og fravalg af lege- og redskaber på legepladsen, og hvordan dette hænger sammen med venskaber og relationsopbygning. Interviewet er et gående ustruktureret interview med en pige i 5. klasse.

Studerende diskuterer spørgsmål til børneinterviewet
De fokuserer på interviewteknik gennem følgende spørgsmål:
Hvordan etableres kontrakten?
Hvem taler mest? hvordan udvikler det sig?
Er spørgsmålene tydelige?
Er spørgsmålene ledende?
Tjekker interviewer sine (for)forståelser?
Får intervieweren stille spørgsmålet, der giver udfoldede svar?
Er interviewer anerkendende overfor informanten?
Hvad betyder stilhed og pauser?
Hvordan er de to interviews forskellige?